jueves, 4 de diciembre de 2014

מחזור סיפורים הודים



מחזור סיפורים הודים



שני כדים- סיפור הודי 

לנושא כדים בהודו היו שני כדים גדולים. כל יום אותו היה נושא אותם על כתפיו בהובילו מים מן הנחל אל ביתו.
אחד מן הכדים היה סדוק וכאשר היה מגיע נושא הכדים לביתו היה מוצא מחצית מכמות המים בתוכו.
וכך היו פני הדברים במשך כשנתיים ימים. מדי יום היה נושא המים מביא הביתה כד וחצי של מים מן הנחל.

הכד המושלם היה מאוד גאה בהישגיו, אך הכד הסדוק היה מתוסכל מחוסר השלמות שבו ומאי יכולתו לבצע את משימתו בשלמות כפי שהכד השני עשה.
לאחר כשנתיים ימים של כשלון מר, פנה הכד הסדוק אל נושא המים ואמר: "אני בוש בעצמי, ואני מבקש להתנצל בפניך.
במשך שנתיים ימים הבאתי הביתה רק מחצית מיכולת המשא שלי, משום שהסדק שבצידי גרם למים לנזול כל הדרך חזרה אל ביתך.
בגלל הפגם שבי אתה נאלץ לעבוד קשה כל כך ואינך מקבל תמורה מלאה בעבור מאמציך".

נושא המים הרגיש צער וחמלה כלפי הכד הזקן וכך ענה: "בפעם הבאה, בדרך חזרה מן הנחל, אני רוצה שתשים לב לפרחים היפהפיים שפורחים לאורך השביל".
כאשר טיפסו במעלה הגבעה, ראה הכד הסדוק איך השמש מחממת את פרחי הבר היפים שלצד השביל. והמראה חימם את ליבו במעט. בסוף מסלול ההליכה הכד עדיין הרגיש רע כי שוב איבד את מחצית מכמות המים שהיו בתוכו. ושוב התנצל בפני נושא המים על כישלונו.

אמר נושא המים לכד הסדוק: "האם שמת לב כי הפרחים פורחים רק בצד שלך  ולא בצדו של הכד השני?  זה בגלל שאני מכיר את הפגם שלך ולכן שתלתי פרחים בצד שלך של הדרך, ומדי יום כאשר חזרנו מן הנחל אתה השקית אותם מבלי משים.
במשך שנתיים אלו קטפתי מהפרחים היפים הללו וקישטתי בהם את שולחני. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario