jueves, 1 de mayo de 2014

"המזרח הרחוק" - טיול נשים הודו נפאל אוקטובר 2014



"המזרח הרחוק" - טיול נשים הודו נפאל אוקטובר 2014  

זוהי הזמנה למסע שנבנה במיוחד עבורך להכיר את המזרח הרחוק דרך הודו ונפאל. מדינות מרתקות עם עבר עשיר, תרבות, צבעוניות והיסטוריה. נתחיל מהודו המציעה פסיפס מדהים של נופים, אנשים, תרבויות, שפות, דתות, מנהגים ומראות. מגוון עצום של ריחות, צבעים, טעמים ומה לא. הודו אינה סתם עוד מקום, הטיול בה הוא חוויה מוחלטת בהשתתפות כל החושים, אשר תמשיך להדהד לאורך זמן... במשך דורות נמשכו המונים לעושרה, נטמעו בתרבותה ויצרו מארג אנושי מרהיב. בהודו נבטו גם כמה מן הדתות הגדולות בעולם והטיול בה מאפשר התנסות מרתקת מבחינה אנתרופולוגית ורוחנית. נתחיל את המסע בעיר דלהי המציגה שילוב מרתק של עבר בן אלפי שנים עם קידמה דינמית בעידן המודרני. נמשיך לאגרה המארחת כמה מן הדוגמאות הטובות ביותר של הארכיטקטורה המוגהולית, כגון המבצר האדום והטאג' מאהאל, אחד משבעת פלאי תבל. ובהמשך לוראנסי, עיר מרתקת מהמפורסמות בהודו, אפופת אווירה של קדושה ומסתורין...
ומהודו לנפאל... למרגלות הרי ההימאליה, המפגישה אותנו עם מגוון תרבויות מרתק, קבוצות אתניות ססגוניות, כפרים נידחים ששיני הזמן לא נגסו בהם, שווקים צבעוניים, טבע פראי ונופים מרחיבי-לב. מהפסגות המושלגות של רכס ההימלאיה, מקטמנדו השופעת מקדשים יפהפיים ומבנים עתיקים, ועד פוקרה השלווה... מסע המאפשר לך לחזור ולחוות את הטבע במלוא הדרו...
טיול אפוף אוויר פסגות שימלא אותך באוויר מרענן.
בנינו מסלול מרתק, מגרה חושים, המספק טעימה לכל המעונינות לחוות את הודו ונפאל, ארצות עם שפע אגדות, נפלאות ופנטזיות.
מסע חוויתי המשלב טיולים רגליים, רפטינג, טיולי ריקשות, שייט, יוגה, מדיטציה, בישול, פולקלור ועוד הפתעות...
וכנהוג בטיולינו, מקומות לינה ייחודיים בעלי אופי, מסעדות בעלות אווירה וטעמים מגוונים ומפגשים עם אנשים מעוררי השראה.

09.10.2014– יום חמישי תל-אביב / דלהי יום מס. 1
נמריא ממציאות אחת לאחרת לעיר  דלהי

10.10.2014 - יום שישידלהי - יום מס. 2
בשעות בוקר נגיע לדלהי, שם נפגוש את עמיתינו בהודו, אשר ילוו אותנו בצעדינו הראשונים ולאורך כל המסע. את הבוקר הראשון שלנו בהודו נפתח בתפילה במקדש ההינדי לאקשמי נאראאיאן. משם נמשיך למלון אשר בחרנו עבורכן אשר הינו בעל אופי יחודי, בעיצוב הודי ראג'סטאני טיפוסי ומהרגע הראשון תרגישו שהגעתן לארץ הנפלאות והפנטזיה. נפתח בארוחת בוקר במרפסת גג המלון. משם נוכל להשקיף על השכונה המתעוררת, על דלהי עיר הכרך הגדולה המתגלה מאחורי ענניי האובך. החיים בהודו מתנהלים ברחוב, אנשים מצחצחים שיניים, מתרחצים, מסתפרים, מכבסים או פשוט פותחים את עיניהם לאחר שינת הלילה על גג ביתם... לאחר קבלת החדרים ומנוחה קצרה, נצא להכיר את העיר דלהי, נבקר במקדש הלוטוס של הדת הבהאית. נמשיך לביקור בראג'פאת- שדרה רחבה ומטופחת, שבקצה אחד שלה ניצב שער הודו ובקצה השני המתחם המרשים של בנייני הפרלמנט. ריקשות אופניים יובילו אותנו בסמטאות הקסומות של צ'אנדי צ'וק בעיר העתיקה, הבזאר הססגוני בו מוצגים לראווה בדי סארי מרהיבים, אביזרי קישוט נוצצים וחרוזים מכל מיני גדלים וצורות. בזמנינו החופשי נטייל במיין בזאר (Main Bazar), השוק הגדול והצבעוני. נכיר מקרוב כיצד מתקיים המסחר ברחוב ההודי, מגוון המוצרים הבלתי נגמר הנמכר בשוק, או פשוט לשבת ללגום צ'אי חם ומתוק ולצפות בחיים המתנהלים סביבינו. את היום נסיים בארוחת ערב במסעדה הודית בעלת יחוד, בה נוכל להתודע אל טעמי המטבח ההודי המסורתי.

11.10.2014 – יום שבת, דלהי / ורינדאבן / אגרה - יום מס. 3
נתחיל את החלק הראשון של המסע שלנו, בעקבות העליה לרגל של המאמין ההודי אחר פנתאון האלים ההינדי וגילגוליהם השונים. כל אחד והאל שלו, כל אחד בדרכו ובדתיותו. נלמד כיצד האמונה והריטואלים מהווים חלק בלתי נפרד מהחיים, וממשיכים להתקיים ביבשת ההודית, גם היום אחרי אלפי שנים. נשים פעמינו מזרחה אל מאמיני קרישנה, אל העיר ורינדבאן. בדרכנו נעבור באזורים הכפריים ובעיירות קטנות המהווים את רובה של הודו, נבקר במקדשים המיוחדים הפזורים לאורך הדרך. וורינדאבאן, ידועה גם כמקום הפולחן של האל האהוב על ההינדים קרישנה וחסידי ההארי קרישנה בחרו בוורינדבאן כמקום מושבם.
כאן נמצא הינדים רבים  כמו גם מערביים, שבחרו לחיות קצת אחרת... מקום נוסף בו נבקר, הינו מקדש הסאטי אשר נבנה על ידי אחד משליטי ג'איפור כעדות לשריפת אמו על מדורת בעלה. במקום הסאטיאשר אסור כיום על פי החוק, נוהגות המשפחות לשלח את הנשים אל בתי האלמנות, נכיר בית אלמנות שכזה, נראה כיצד חיות אותן נשים, בצורה כה שונה מאיתנו...
נשתתף בטקס הארטי מרשים המתקיים מידי יום באחד מהמקדשים המוקדשים לאל קרישנה, זהו ריטואל צבעוני, מיוחד ומרהיב. לאחר מכן נצא בנסיעה אל אגרה, אליה נגיע בשעת ערב מוקדמת.

12.10.2014 – יום ראשון, אגרה , יום מס. 4
היום נבקר בטאג' מאהאל, אחד משבעת פלאי תבל. זוהי אחוזת קבר מלכותית שבנה השליט שאה ג'האן לזכר אשתו האהובה, מומטאז מאהל. הטאג' מאהאל בנוי כולו מאבן שיש לבנה. משם נצא לבקר במבצר אגרה הבנוי מאבן חול אדומה ומוקף חומה אדירה. ממבצר זה, בו היה כלוא שאה ג'האן בשנותיו האחרונות, על ידי בנו, הוא נהג להשקיף על הטאג' מאהאל ולהתרפק על זיכרונותיו. ישנו מקום נוסף בעיר המזכיר את האלגנטיות ואת ימי הזוהר של האימפריה המוגולית, ימי העבר המפוארים. זוהי חנות-מוזאון בה נוכל לראות ולמדוד תכשיטים עתיקים שנענדו על ידי מלכים ומלכות ועבודות רקמה מרהיבות שיוצרו בטכניקת תלת-מימד ייחודית, שכמותן לא ניתן לראות בשום מקום אחר בעולם. נבקר בבית היתומים של אמא טרזה, נראה כיצד מטפלים בילדים ובמבוגרים המגיעים לכאן. אנו מצידינו נתרום את גרגר החול שלנו, נמסור את הדברים שנביא עמנו מהבית ונעזור אפילו במעט בנתינת אהבה וטיפול. לקראת ערב נצפה במופע תאטרון הנקרא אהבת הכתר (Mohabbat The Taj), המגולל את סיפור אהבתם של שאה ג'האן ואהובתו מומטאז מאהל.


13.10.2014- יום שני, אגרה / ג'הנסי / אורצ'ה / , יום מס. 5
בבוקר נצא  אל תחנת הרכבת וניסע לג'הנסי ומשם בנסיעה קצרה אל הכפר היפיפה אורצ'ה, הנמצא על גדת נהר הבטווה.
היום נחווה נסיעה ברכבת השטאפדי, הרכבת המהירה של הודו. אנו נוסעות ברכבת ממוזגת, עם מקומות מסומנים ועם דיילים אשר מגישים לנו ממים ועד ארוחת בוקר, בהחלט חוויה חד פעמית.
אורצ'ה הינו כפר קטן ורומנטי עם מבנים גדולים, בעל אווירה נעימה  ויחוד ארכיטקטוני, בתוך נוף ירוק על גדות נהר הבטווה.
משמעות השם אורצ'ה הוא מקום חבוי, העיר נבנתה בימי הביניים, את פאר
אותם הימים ניתן עדיין לחוש באבני הארמונות והמקדשים שבה. העיר הייתה בעבר בירתם של ממלכת הרג'פוטים וכיום הינה כפר שלו שבתיו בנויים בתוך מתחם מופלא של ארמונות ומקדשים. כאן נתודע אל רזי המטבח ההודי בשיעור בישול מקצועי על ידי שף המלון אשר ילווה בארוחה בה נוכל להנות מהטעמים אותם נכין. אחר הצהריים, נסייר בארמון הכפר, נבקר בכמה מהמקדשים המקומיים אשר נבנו על ידי שליטי הבונדולה, אשר שלטו בעיר במאות ה- 16 וה-17, ונתרשם מהחיים הפשוטים והשלווים של אנשי הכפר. לעת ערב נהנה ממראה השקיעה המקושט בצריחים וכיפות ובערב נשתתף בטקס תפילת הארטי במקדש המקומי, טקס אש נוגע ללב, המתרחש כל ערב.

14.10.2014 – יום שלישי, אורצ'ה / קוג'ורהו, יום מס. 6
עם שחר, נצא אל הטבע המתעורר... הרחק מהמולת הודו הגדולה, להליכת בוקר בטבע.
לאורך הנהר נתענג על מראה הכובסות  בנהר, נשוטט בשוק המקומי המקסים והקטן ונתרשם מהחיים הפשוטים בכפר. בשעת בוקר נצא בנסיעה אל קג'רוהו אליה נגיע בשעות אחר הצהרים. את רוב זמנינו בקוג'ורהו נקדיש לקצת ארוטיקה הינדית. זהו אולי המקום בו קיבלה התפיסה הטאנטרית את הביטוי הרחב ביותר מבחינה אדריכלית. רוב המקדשים נבנו בתקופת שושלת צ'אנדלהשושלת רג'פוטית ששלטה בחלק הזה של הדקאן בין המאות ה-10 ל-12. רוב המקדשים שייכים לדגם השיקהארהמקדשים בעלי כיפות מחודדות שעולים ומצטופפים בהדרגה, מדמים את פסגות רכס ההימלאיה ואת הר מרו שהוא מקום מושבם של האלים ההינדואים. אחר הצהרים יוקדש לביקור במקדשים הארוטיים מתקופת שושלת צ'נדלה במאות 10-11. רכובות על אופניים נבקר במקדשים הארוטיים, נצפה בפיסול המרהיב, בשלל הסצנות, בהן התנוחות הארוטיות ההודיות. אזור המקדשים הפך לאתר מורשת עולם והוא נמצא בשטח כפרי פתוח של רמת הדקאן. האתר עצמו כוסה בג'ונגלים לאחר שקיעת השושלת ונמצא רק בשלהי המאה ה-19 על ידי מודד אנגלי בשם פרנקלין. לקראת ערב נבקר בתיאטרון המקומי ונצפה במופע קהאנדאריהKhandaria” " המשלב מחול ומוסיקה מקומית טיפוסית לאזור זה של הודו, הנקרא בונדלה (Bundela).


15.10.2014 – יום רביעי, קג'ורהו / וראנאסי , יום מס.7
לאחר ארוחת בוקר שלווה, נקדיש את הזמן שנשאר לנו בקוג'רהו לשיחה עם מורה לטנטרה... בה נכיר את התפיסות הטאנטריות המשלבות גוף ונפש (הרבה גוף לטובת נפש), אשר התפתחו בין המאות ה-4 ל-9 גם בבודהיזם וגם בהינדואזים כשהמאמינים עובדים את השאקטי - האנרגיה הנשית שהיא מטבעה הכוח שמניע גברים. המאמינים ביטלו קאסטות, חוקי טהרה והרבו במין משחרר. נלמד כיצד הטנטרה מתקיימת עוד היום בהודו ומהווה חלק מאמונה, נרגיש בחושים את אנרגית התשוקה והארוטיקה החיה באוויר. בצהריים נטוס אל העיר הנחשבת לקדושה ביותר בהודו ולתמציתה של ההוויה ההודית, ואראנסי, השוכנת על גדות נהר הגנגס החוצה את העיר. היותה עירו של האל שיווה, הפך את וראנסי לאחת הערים המרתקות והצבעוניות בהודו, ולאחת הקדושות ביותר עבור ההינדים. לכאן מגיעים עולי רגל כדי לטבול במים הקדושים, למרק את החטאים, לסיים בה את חייהם או לשרוף את גופות קרובי המשפחה. בשעת אחר הצהרים נצא לסיור ריקשות בעיר העתיקה, נבקר במקדשים, נתמזג במערבולת הססגונית עם המקומיים ונוכל לחוש את האווירה המיסטית השוררת בעיר. בלאגן מופלא של סמטאות ארוכות וצרות, אנשים נעים לכל כיוון, דוכנים קטנים לצד חנויות רחבות, מקדשים, פרות, תפילות ומנחות... מדי ערב, לקראת שקיעה מתקיים על גדת הגנגס טקס ה'גנגה ארטי' (פולחן הנהר) על ידי כהני דת, המשלב שירת מזמורים, תופים ומנורות שמן. נצפה בטקס המרתק יחד עם עולי הרגל והמאמינים.

16.10.2014 –  יום חמישי, וראנאסי, יום מס. 8
בשעת הזריחה נצא לשייט בגנגס כדי לחוש ולצפות בטקסים השונים המתקיימים לאורך גדת הנהר.
נטייל באזור הגהאטות (מדרגות היורדות לנהר) המתפרשות לאורך הגדה המערבית של הנהר. האזור רוחש פעילות בכל שעות היום; רחצה, טבילה טקסית, כביסה, תפילה, יוגה, העלאת מנחות ושריפת גופות. נפגוש עולי רגל הבאים לטבול במימי הגנגס כדי להיטהר, להשתחרר ממעגל הלידות מחדש ולזכות בהארה. נחייה את הקדושה, נחווה את התפילה האישית של כל אחת מאיתנו בטקס אישי ונפתח את היום בברכה ותקווה. לאחר התרעננות וארוחת בוקר נבקר בסארנאת - העיירה אליה הגיע בודהה כדי לשאת את דרשתו הראשונה לאחר שזכה להארה. נראה את סטופת דהאנק המרשימה ושרידי מבנים בודהיסטים חשובים נוספים. נראה גם את עץ הבודהי הגדול שעל פי האמונה, הינו צאצא של העץ המקורי שתחתיו ישב בודהה כשזכה בהארה. נלמד כאן על הבודהיזם ועל הפתרונות המיוחדים שהוא נותן לסבל האנושיוראנסי מפורסמת בכל רחבי הודו גם בזכות בדי המשי שלה. נבקר בבית מלאכה קטן ונוכל לראות כיצד שוקדים על עיטורי הבד המופלאים. בזמניניו החופשי נוכל לטייל בשווקים ההומים של וראנאסי.


17.10.2014 -  יום שישי, וראנאסי / קטמנדו, יום מס 9.
בשעת בוקר מאוחרת נשים פעמינו לשדה התעופה של וראנאסי, כדי לעזוב מציאות אחת ולנחות למציאות אחרת. בשעת צהרים ננחת בבירת נפאל, קטמנדו, לאחר טיסה של כשעה. בירת נפאל שוכנת בעמק קטמנדו והינה העיר הגדולה והמפותחת ביותר במדינה. העיר שופעת סמטאות עתיקות, כיכרות קסומות ומקדשים המציגים ארכיטקטורה נפלאה, המשקפת את האושר התרבותי המתקיים פה כבר מאות שנים. לאחר מנוחה קלה במלון נצא לסיור ראשון בעיר, סיור אוריינטציה על גבי ריקשות אופניים בו נכיר את העיר המעניינת. נבקר ב'דורבאר סקוור', מרכז העיר העתיקה הכולל עשרות מבנים ומקדשים, מהחשובים ביותר בקטמנדו, אשר הינם מעוטרים בגילופים ופיתוחים מורכבים בעבודת יד. אחד מהם הוא מקדש הקומארי המשמש כמקום מגוריה של ה'אלה החיה' המלכותית. לשוק העתיק השוכן בלב ליבה של קטמנדו יש אופי מובהק משלו, אשר לוקח אותנו למחוזות ולתקופות אחרות... זהו שוק מסורתי אשר בו מראות מרתקים רבים והוא מבוך בפני עצמו עם רחובות וסמטאות צרות, מקדשים, אנשים מסתובבים, חנויות ססגוניות המציעות מגוון של תבלינים, פירות יבשים, אבקות צבע, קטורת, ודברים רבים נוספים. את השפע ניתן להרגיש גם במקדש בן שלוש הקומות הנמצא בכיכר השוק  ומוקדש לאלת השפע, אנאפורנה. מעלות השחר ועד השעות הקטנות של הלילה, השוק הומה קונים, מוכרים, עוברים ושבים. נעלה למקדש סוואיאמבונאת הממוקם על גבעה ומספק תצפית נהדרת ומרשימה על העמק. קופים רבים משוטטים במקום ומכאן גם שמו הנוסף, "מקדש הקופים". בראש הגבעה נמצאת סטופה (נומנטמו
כיפתי) ובראשה המבנה המוזהב ממנו משקיפות כנהוג, עיניו של בודהה. מקדש בודהיסיטי זה הינו בן כ-2000 שנה, והוא נחשב כאחד המקדשים המרשימים והמפוארים ביותר בעולם. את הערב הראשון שלנו בנפאל נחתום בארוחת ערב במסעדה הממוקמת במבנה עתיק, עם חצר פנימית מלאת אווירה


18.10.2014 -  יום שבת, קטמנדו, יום מס. 10
כמו רוב הסטופות בנפאל, גם סטופת בודהנאת המרשימה מעוטרת בציורים צבעוניים של עיני הבודהה הפונות לארבעת כיווני השמיים וצופות בכל. ארבעת הצדדים של עיני הסטופה מתארות ​​את עיני החוכמה של בודהה, הרואים את כל קיום. העין השלישית מסמלת את הראייה הפנימית של בודהה, במקום בו אמור להיות האף, קיים המספר 1 בנפאלית, דבר המסמל עבורם הרמוניה. 13 המדרגות המובילות לצריח, מסמלות את 13 שלבי ההארה, הצריח בנוי כמטריה מזהב ומסמל את הנירוונה, על הדגלים הצבעוניים היוצאים מהצריך, כתובים סוטרות יוגה. נראה טיבטים ונפאלים רבים שיחד עם הנזירים מקיפים את הסטופה כשהם משננים מנטרות לשלום פנימי ועולמי ובידיהם שרשראות וגלגלי תפילה קטנים. זהו מחזה מקסים המעניק תחושת שלווה וזמן אחר...
נבקר גם במנזר בודהיסטי יפהפה הפועל על פי המסורת הטיבטית וניפגש עם אחד מהנזירים לשיחה מעניינת על חיי הנזירות, על בודהיזם ועודנגיע גם לפאשופטינאת, המקדש ההינדי החשוב ביותר בנפאל. עקב קדושתו הרבה של המקום, מגיעים אליו המקומיים כשהם חשים שהגיעה שעתם למות וכאן גם מבצעים את טקסי שריפת הגופות. המקום מושך 'סאדוס' ((Sadus רבים שזוכים להערצה מצד עולי הרגל. בהקטאפור הסמוכה לקטמנדו, הינה אחת משלוש הערים הגדולות בעמק קטמנדו, השומרת בצורה הטובה ביותר על צביונה האותנטי ועל אווירת ימי הביניים הייחודית. נטייל בסמטאות העיר העתיקה ונוכל לצפות בחיי היומיום: דגנים שונים הנשפכים על הרחבה המרוצפת לייבוש בשמש, נשים הממלאות מים מהבאר ורוחצות ילדים בגיגיות, ילדים משחקים ועוד. נבקר בבית ספר לציורי טאנקה, נכיר צייר מקומי המתמחה בציור הנפאלי המסורתי, נשמע ממנו על אומנות זו ונראה את עבודותיו. נגיע ל'כיכר הקדרים' שבה עובדים הקדרים ולשים ביד ובאבניים חומר ליצירת כלי חרס שונים, למקדש ניאטפולה המרשים ולכיכרות ומקדשים המשלבים מלאכת מחשבת של גילופי עץ ואבן. אחר הצהריים ניפגש עם אשה נפאלית בעלת חזון, שהקימה מפעל קטן ליצור נייר בעבודת-יד, על מנת לעזור לנשים מקומיות בעלות הכנסה נמוכה. נשמע את סיפורה, נבקר במפעל ונצפה בתהליך הייצור. נסיים את היום בביקור מיוחד וארוחת ערב בבית משפחה נפאלית

19.10.2014 - יום ראשון, קטמנדו / נאגארקוט, יום מס. 11
הבוקר נתחיל לחוות את הטבע הפראי של נפאל, פסגות ההרים המושלגות, אגמים ושדות ירוקים. נשים פעמינו אל מקדש ג'אנגו נארייין ומשם בטרק רגלי, לאחד הכפרים באזור, טאלקוט. נעבור דרך כפרים ויערות, נצעד בשבילים מרוחקים בהם צועדים הכפריים כבר מאות שנים, דרך יער קסום המהווה בית למיני ציפורים, נחצה אזורי מרעה, טרסות אורז וכפרים קטנטנים.
תהייה לנו הזדמנות יוצאת דופן להתבונן ולהיות עדות לחיי הכפר בהרי נפאל, כיצד החקלאים עובדים את האדמה ומבצעים פעילויות יומיומיות בסביבה הטבעית להם, כפי שעשו אבות אבותיהם לפני שנים רבות. תושבי הכפר עדיין משתמשים בטכנולוגיות עתיקות יומין ומסורתיות כדי לחרוש את שדותיהם ולבצע פעילויות שונות בתחום החקלאות. עבורינו תהיה זו אחת החוויות היפות והמענינות בביקור שלנו בנפאל. נמשיך לנאגארקוט הממוקמת על גבי רכס הרים המגיע לגובהה של 2,099 מטר. מכאן נוכל להשקיף על הפסגות המלכותיות של הרי ההימאליה המושלגות ולהנות מחוויה בלתי נשכחת של הנוף המרהיב. נצא לסיור בכפר ונכיר את תושבי ההרים, קבוצות מיעוטים המשמרות מסורות עתיקות ואורח חיים מיוחד. נכנס לבתים, נפגוש בתושבים הידידותיים ונלמד מקרוב על סגנון החיים המקומי. נבקר בבית הספר של הכפר ונתארח בבית משפחה כפרי טיפוסי. נכיר את בני המשפחה, את אורך החיים ונהנה מאווירה חמימה וביתית ומזמן אישי.

20.10.2014 - יום שני, נאגארקוט / רפטינג / פוקרה , יום מס. 12
היום מצפה לנו אחת החוויות המסעירות במסע שלנו בנפאל, נצא לרפטינג בסירות במי נהר הטריסולי. בשעת בוקר מוקדמת ניסע מנאגארקוט לקורינטאר. הרפטינג על נהר הטריסולי הינה הזדמנות מצוינת להתבונן במגוון הדמוגרפי, הנופים, המורשת התרבותית, החי והצומח ולהתמזג עם הטבע, השקט והנוף הירוק והשובה... נפאל ידועה כאחד היעדים הטובים ביותר בעולם לרפטינג. שצף המים והגלים המגיעים מהפשרת מי השלגים של פסגות הימלאיה, ללא ספק ימלאו אותנו באנדרנלין אנרגיה וריגושים אותם ניקח עמנו להמשך הטיול והחיים.
למי שאינה מעוניינת בראפטינג, תוצע פעילות חילופית. שופעות בחוויות, נמשיך את דרכינו בנסיעה לפוקרה, השוכנת לצד אגם יפה, בין פסגות המגיעות לגובה של יותר מ- 8,000 מ'. עמק פוקרה הוא אחד העמקים הציוריים ביותר בנפאל, אגמים פזורים סביב אשר מקורם בקרחוני השלג מפסגות האנאפורנה שבהרי ההימלאיה. הנוף הנשקף מהעמק עוצר נשימה, זהו אחד המקומות היחידים בעולם המספק נוף כה דרמטי בין פסגות האנאפורנה, האגמים והטבע ירוק... נבקר במפעל קטן ומיוחד, התומך בנשים מן המעמד הנמוך ומכשיר אותן לעבודות מלאכת יד; תפירה, צביעת בדים, אריגה וכו'. בזמנינו החופשי נטייל להנאתינו באזור ה'לייק סייד', בו מתרכזים התרמילאים; האזור שופע מסעדות, בתי קפה וחנויות לחפצים בעבודת יד. לקראת ערב נתכנס למפגש מקרב לבבות עם נציגות מארגון הנשים המקומי.

21.10.2014 - יום שלישי, פוקרה, יום מס. 13 
עם שחר נצא לסאראנגקוט כדי להתפעם מהזריחה, מעבר לפסגות הדרומים של הרי ההימליה (בהתאם למזג אוויר). סאראנגקוט הינה הנקודה הגבוהה ביותר בעמק פוקרה, בגובה של 1592 מעל פני ים, המספקת את תצפית הנוף המרהיבה ביותר על עמק פוקרה; אגם פאוה ומאחוריו רכס פסגות הרי האנאפורנה. נפתח את היום במדיציה בהרמוניה מלאה עם היקום, הזריחה, אור ראשון של יום חדש, בו השמים נפתחים והכל אפשרי... לאחר ארוחת בוקר והתרעננות במלון, נצא לטיול רגלי לביקור בפגודת השלום, זוהי סטופה בודהיסטית מאסיבית הממוקמת על אחת מפסגות הגבעות השוכנות בצידו המערבי של אגם פאוה. נטפס אל תוך היער, נחצה את הגשר התלוי ונגיע לסטופה, לנשום אוויר הרים צלול שופע רוחניות ויופי. מלבד המראה המרשים בפני עצמו של הסטופה, זוהי נקודת תצפית נהדרת המציעה תצפית על הנוף המרהיב של רכס הרי האנאפורנה, אגם פאוה והעיר פוקרה.
נבקר במוזיאון ההרים המוקדש להרי נפאל והמטפסים שטיפסו עליהם. נראה תצוגה מעניינת של הקבוצות האתניות השונות בנפאל, נבין את מקור השם אוורסט ונכיר 'יטי' - יצור מיתולוגי דמוי קוף/ אדם, החי על פי האגדה באזור הרי ההימלאיה שבגבול נפאל-טיבט. בטאשילינג, כפר טיבטי אשר הוקם עבור הפליטים הטיבטים המגיעים לנפאל, נלמד כיצד מתנהלים החיים ונצפה בייצור שטיחים בעבודת יד טיבטית מסורתית מצמר; משלב העיבוד, הצביעה ועד הפכתם לשטיחים טיבטים מרהיבים ומלאי צבע. אחה"צ רגוע וחופשי; ניתן ליהנות מטיול אופניים, קניות של חפצי אומנות, עיסוי מרגיע בליווי ניחוחות ארומטיים במלון ועוד... בזמן השקיעה נגיע לאגם היפה ונצא לשייט פסטורלי. בערב נתכנס למפגש מקרב לבבות עם נציגות מארגון הנשים המקומי.

22.10.2014 -  יום רביעי, פוקרה / קטמנדו חזרה לארץיום מס. 14 היום נעזוב את גן העדן של פוקרה ונצא בטיסה קצרה חזרה לקטמנדו.
לאחר ההגעה לקטמנדו, נצא לטיול בבונגמטי ובקאוקאנה, שני כפרים מקסימים וטיפוסיים מהמאה ה-16השוכנים בסמיכות לקטמנדו. הדרך המובילה אליהם הינה רצופה מקדשים, דבר המעיד על העבר המפואר, פה נהגו לעבור תהלוכות דתיות בימי העבר הרחוקים. נצעד בסמטאות המרוצפות אבן וניחשף למרקם החיים המקומי. רוב התושבים הינם חקלאים שעובדים בשדות מסביב ואת פעילויות היומיום הם מבצעים ממש לפתחי הבתים. כאן נוכל לראות נשים טוות בגלגל, גברים מטפלים בתבואה, אומנים שוקדים על גילופי העץ וביניהם מדדות להן חיות הבית אווזים, פרות, עיזים ותרנגולות. אם יתמזל מזלינו נוכל לצפות בתהליך הפקת שמן החרדל בטכניקות מסורתיות ועתיקות יומין הנעשה על ידי הנשים המבוגרות של הכפר. נבקר במקדשים השוכנים בכפרים, במקדש לאל האדום מיג'נדרה, אשר הינו האל של פאטאן, במקדש סיקאלי מאי של אלת האם השומרת על הכפר, ומקדש קאראיה בינאיאק הנמצא בחיבור בין שני הכפרים.
נמשיך לפטאן, או כפי שנקראה בעבר 'לליטאפור' עיר היופי בנפאלית. העיר העתיקה ביותר בעמק קטמנדו ידועה בעיקר בזכות המקדשים והארמונות היפים מן המאה ה-17. נסייר בסמטאות השלוות ובכיכר המרכזית, כאן נוכל לראות את אחת הדוגמאות היפות לסיטוט ואדריכלות באבן, עם סצנות מהמהאברטה ומקדשים המוקדשים לאל וישנו או גאנש בהם נוכל לראות את ציפור האבן והפילים המפורסמים. נהנה מזמן אישי ב'טאמל' מתחם התרמילאים המלא באווירה וגדוש בחנויות צבעוניות ובתי קפה נעימים. את סופה של החוויה הנפאלית נציין במסעדה, הערב נחגוג בארוחת ערב נפאלית טיפוסית ש"תתובל" במופע מחול ומוזיקה מסורתית של התרבות הנאפלית.


23.10.2014 -  יום חמישיחזרה לארץיום מס. 15
טיסה מקטמנדו לישראל.
הגעה לישראל בשעות אחר הצהריים.
הודו, נפאל, הקדושה, המראות, הטבע, החוויות וההרפתקאות ימשיכו להדהד וללוות אותך עוד ימים רבים...

המחיר כולל 
·        שיעורים: יוגה, מדיטציה, בישול, סדנאות ועוד הפתעות
·        מופע פולקלור באגרה, קג'ורהו וקטמנדו
·        טקס פוג'ה
·        פגישה עם גורו/לאמה
·        הרצאה על טנטרה
·        סיורי ריקשות אופניים בדלהי, וראנסי וקטמנדו
·        טיול אופניים בקג'ורהו
·        ראפטינג
·        שייט באגם בפוקרה
·        ביקור והתארחות במספר כפרים מקומיים
·        מפגשים עם מקומיים מקומיים כמפורט בתוכנית
·        3 טיסת פנים לפי התוכנית (קג'ורהו-וראנאסי/וראנסי-קטמנדו/פוקרה-קטמנדו)
·        בתי מלון: דרגת תיירות ראשונה ודרגת תיירות טובה 
·        כלכלה: חצי פנסיון - ארוחות בוקר וערב בכל ימי הטיול 
·        תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג, ריקשות, רכבת...
·        סיורים וביקורים: כולל דמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית הטיול
·        מדריכה מלווה: טלי ומדריכים מקומיים ספרדית/אנגלית
·        תשר לנותני השירותים המקומיים
·        3 בקבוקי מים לכל יום
·        מפגשי קבוצה- הנוסעות מוזמנות לשני מפגשי קבוצה לפני הטיול בברצלונה או דרך הסקייפ.

 מחיר הטיול אינו כולל
·        אשרת כניסה להודו
·        ויזה לנפאל: בעלות של 25$ (תשלום וקבלת הויזה מתבצעים בכניסה לנפאל)
·        שתייה, הוצאות אישיות ונסיעות בזמן האישי
·        דמי צילום בחלק מהאתרים
·        דמי העברות בהודו שאינן נכללות בתוכנית הטיול
·        ביטוח בריאות ומטען
·        חיסונים



לשאלות נוספות:
טלי הרשף יהודאי
טלפון:  34  64949527+
דוא"ל:  mangoshape@gmail.com



No hay comentarios:

Publicar un comentario